أحمد التهامي يهاجم فيلم “تاج” :مشروع عمري اتسرق ومسجله في الشهر العقاري

فرح يوسف

 

أكد الفنان  أحمد التهامي، أن فكرة التوأم الخارق التي يناقشها الفنان تامر حسني في فيلمه الجديد تاج، هي فكرته من الأساس، مشيرًا إلى أن فكرة العمل مسجلة في المصنفات والشهر العقاري.

 

وكتب التهامي، منشورًا عبر حسابه الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي فيس بوك، قال فيه: أنا سكت كتير عن حقي عشان ما زعلش حد مني اتشلت من أدوار كتير وقولت مش مهم ولحد دلوقتي مش واخد حقي الفني والأدبي والمدى اللي يليق بمجهودي وتعبي في مشواري الفني.

post

 

وتابع أحمد التهامي: قولت كل شيء نصيب والحمد لله على حب الناس والدنيا مستورة والحمدلله.. إنما توصل إن مشروعي مشروع عمري اللي أنا تعبت فيه كتبته ولفيت بيه على معظم شركات الإنتاج ولسة عندي يقين وإيمان بالله إن هييجي يوم وأعمله يتسرق مني ويعمله حد تاني بغض النظر ده فيلمي ومشروعي.

 

وأضاف التهامي: أنا أول واحد من 10 سنين فكرت في فكرة البطل الخارق وطول الفترة دي كان يتسرق أجزاء من الفيلم وأقول عادي، إنما التوأم الخارق، ده بتاعي ومسجله في المصنفات والشهر العقاري.

 

واختتم التهامي: تامر حسني صاحبي وأخويا وأكيد ما يعرفش المعلومة دي أرجو الرسالة توصله لأن أكيد في ناس كتير مؤذية وحسبي الله ونعم الوكيل.. أنا حاولت أوصل لتامر حسني ومعرفتش.

 

وعلى جانب آخر، اعتذرت الفنانة مي عمر مؤخرًا عن فيلم تاج، وجاء ذلك بعد أيام من انسحاب الفنانة هنا الزاهد من العمل، والعمل من المقرر أن يكون تأليف الفنان تامر حسني وإخراج سارة وفيق.

زر الذهاب إلى الأعلى